Egy kis falu, a Zala folyó völgyében.

2012. augusztus 8., szerda

Panoráma utca új lakója.......

Úgy két hete, mikor a szemetünket vittem a kukához( szelektív szemétgyűjtés van nálunk) és megmozgatva a különféle zsákokat látom vendégünk érkezett.


Ő a Béla! Amint megláttam, ezt a nevet adtam a Béka uraságnak.
Bár a mérete alapján inkább nősténynek látszott, de a méla nézése alapján illett rá a név.

Aztán rájöttem, nem véletlen, hogy a zsákok alatti nyirkos földön keresett menedéket a tűző nap elöl.
Helyben kínálkozott neki a táplálkozás, a szemetet meglepték a hangyák, apró rovarok.


Béla egy barna varangy, ezt olvastam az interneten:

-A  barna varangy a környezetével szemben nem támaszt különleges igényeket. A síkságoktól a hegyvidékekig, több mint 2000 méter magasságig mindenütt találkozhatunk vele. Természetes erdőkben és erdős pusztákon éppen úgy előfordul, mint az emberi településeken, valamint kisebb álló- és folyóvizek partján. Az állat magányos. Tápláléka különböző gerinctelen állatokból áll. Férgeket, csigákat, pókokat és sok kerti kártevőt fogyaszt el, ezzel hasznot hajt. -

Mindennap megkukucskáltam, de nem mozdult el a helyéről. Mintha várt volna valakit, vagy valamit , vagy itt hűsölt a melegben. Új lakója lett a Panoráma utcának....

Tegnap kiengedtem a nagy testű kutyáimat ide a házunk köré, egy kis utcafronti ugatásra.


Úgy látszik ez már nem tetszett Béla uraságnak, mert ma reggelre eltűnt.( két hete itt nyaralás után)



2 megjegyzés:

  1. Szabadságát töltötte nálatok. Egy valamire való szabi, legalább két hét. :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is van egy, éppen a garázsukba akart betelepdni, de megijedt, és inkább a bokrokat választotta.Ezekívűl sáska, varánusz, sőt, még egy sikló is "megörvenndeztetett " bennünket, utóbbi kettő a pincénkben...

    VálaszTörlés